Burza wokół inwestycji drogowych w Szkodnej

Burza wokół inwestycji drogowych w Szkodnej

Jan Ziajor (na zdjęciu), radny, a zarazem sołtys Szkodnej, domaga się inwestycji drogowych w jego miejscowości. Urzędnicy odpowiadają mu, że najpierw muszą rozwiązać tam problemy prawne i własnościowe, a dopiero potem mogą kłaść asfalt.

Spór o inwestycje w Szkodnej wybuchł na ostatniej sesji Rady Miejskiej w Sędziszowie Młp.




– Swojego czasu pytałem się pana burmistrza o inwestycje w mojej miejscowości. Odpowiedział, że w miarę upływu czasu będą wnoszone na sesję wydatki na ten cel. Nie ma ich, a widzę, że zwiększają się wydatki na drogi w innych miejscowościach – irytował się radny Jan Ziajor.

Burmistrz Bogusław Kmieć nie krył zaskoczenia.

– Cały czas w moim gabinecie rozmawiamy na temat pana miejscowości. Doskonale pan wie, że z tymi inwestycjami; szczególnie tymi, o której panu chodzi, są problemy dotyczące własności. Dochodzimy do pewnych konsensusów.

– Wypracowaliśmy pewne kroki, które zmierzają do tego, żebyśmy mogli jako gmina stać się właścicielem tych gruntów. Liczę tu również na pana pomoc. Może dzięki pomocy pana, jako sołtysa i zarazem radnego, uda się przekonać niektórych mieszkańców, żeby zbyli część swoich nieruchomości – zaznaczył burmistrz.




Nie przekonało to jednak Jana Ziajora:

– Myślę, że inwestycje, które są planowane w mojej miejscowości, niewiele się różnią od tych, na które podwyższamy środki. Widać to po wydatkach na wykup nieruchomości. W Szkodnej jest z tym nawet łatwiej, bo żaden z właścicieli nie upomina się o odszkodowania – mówił.

Jeden z kierowników urzędu tłumaczył, że środki na wykup gruntów, o których mówił radny Ziajor, dotyczą inwestycji, które realizuje się mocą specustawy. Natomiast w innych sytuacjach, abyśmy mogli wybudować drogę, musimy być jej właścicielem.




W Szkodnej, jak dalej przekonywał urzędnik, są pasy drogowe, których właścicielem jest gmina, ale one są o szerokości dwóch metrów. Aby cokolwiek sensownego zrobić na tych traktach, trzeba być właścicielem co najmniej pięciometrowego pasa.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.